Je débute, je galère, mais je persévere! [ArduBoat automated fishing line deployment/retrieval]

Bonsoir à tous,
Tous d’abord je tiens à préciser que je suis un ultra novice, et que malgré tous mes efforts et les heures passées à vous lire je suis toujours aussi perdu.
Mon projet est à priori simplissime, je suis juste perdu, que dis-je, noyé sous le flot de vos informations!
Le projet :
1 bateau, 2 moteurs, 1 trappe pour larguer l’amorce , 1 servo pour la lumière.
Le but est de scanner le spot de pêche avant de poser les lignes et de de déterminer 3 ou 4 waypoint pour poser mes lignes toujours au même endroit.
Je suis clairement en dehors de mes compétences et j’en appel à votre savoir faire, je suis mobile sur toute la france de part mon travail et je suis prêt a me déplacer chez vous avec toute ma config et surtout une bonne bouteille de vin ou de ce qui vous fera plaisir pour résoudre cette équation!
Par avance merci de vos retours.
Cordialement,
cyril

I must apologize - I do not speak French and used a web translation service to read your topic.

It looks like you’re seeking to build a boat to help automate the placement and retrieval of a few fishing lines, which is absolutely within ArduPilot’s capability. I assume such practice is legal where you live (it may not be elsewhere).

It also appears as if you’re seeking an expert in France to physically help with the project - I know we have a few users in that part of the world, so hopefully one of them is able to help a little better than simply offering some online advice.

@rmackay9 has done some excellent work with boats and is a well respected, long-time ArduPilot developer. Depending on the size of your boat, perhaps the Torqeedo motor linked below could be of use. Randy has successfully used them on multiple platforms.

Torqeedo Electric Motors — Rover documentation (ardupilot.org)

1 Like

If speed is not important then we also support trolling motors as described here on the wiki. Also we don’t yet support using two Torqeedo motors although I hope to add suport for this in the next few months (it’s not hard actually).